بازاریابی:‌ مروری بر تاریخچه ی نقاط انقلابی بازاریابی از گذشته تاکنون

بازاریابی:‌ مروری بر تاریخچه ی نقاط انقلابی بازاریابی از گذشته تاکنون

۲۷۰۰ ق.م – برندسازی در مصر: برای شناسایی گاوها، با فلز داغ بر روی بدن آن‌ها علامت‌های خاصی ثبت می‌کردند تا در صورت دزدیده شدن یا گم‌شدن گاو بتوانند آن را پیدا کنند.

۸۶۲- برند استفلتور هوف: شرکت استفلتور هوف، اولین برند نوشیدنی را ایجاد کرد.

۱۲۶۶- ایجاد برند برای نان: نانوایی‌هایی شروع به فعالیت کردند که در تهیه نان از علامت‌های خاصی استفاده می‌کردند تا خود را از بقیه متمایز کنند.

۱۳۸۳- (لونبراو) برای برند خود، لوگوی “شیر” را انتخاب کرد.

۱۷۳۲- بنجامین فرنکلین شرکت روزنامه (گزت پنسیلوانیا) را خرید و آن را به مهم‌ترین روزنامه سیاسی و تبلیغاتی تبدیل کرد.

۱۷۳۳- بنجامین فرنکلین روزنامه معروف و پرفروش (ریچازرد آلماناک فقیر) را تأسیس کرد.

۱۸۶۴- تلگراف ثروتمندان آمریکا را به سرمایه‌گذاری دعوت کرد.

۱۸۷۲- مونتگومری وارد، اولین سرویس سفارش از راه دور را به وجود آورد که شروعی برای بازاریابی مستقیم پستی محسوب می‌شد.

۱۸۸۵- جان دیر اولین مجله مخصوص مشتریان با نام (د فارو) را منتشر کرد.

۱۹۰۵- دانشگاه پنسیلوانیا رشته دانشگاهی “بازاریابی محصولات” را ارائه کرد.

۱۹۲۲- ایده تبلیغات رادیویی شکل گرفت و اجرا شد.

۱۹۳۱- نیل مک الری در دپارتمان بازاریابی پی اند جی، برای اولین بار “مدیریت برند” را به‌عنوان یک تکنیک هوشمندانه در بیزینس معرفی کرد.

۱۹۳۲- دیوید اگیلوی موسسه تحقیقات بازار گالوپ را درزمینهٔ تحقیقات بازاریابی تأسیس کرد.

۱۹۳۳-کانال‌های رادیویی: نفوذ رادیو تا ۵۵.۲% در میان مردم، آن را به رسانه انبوه تبدیل کرد و هر پیام سیاسی و اجتماعی را از طریق آن اطلاع‌رسانی می‌کردند.

۱۹۳۹- اولین سخنرانی سیاسی که از تلویزیون پخش شد، سخنرانی روزولت بود.

۱۹۴۱- اولین تبلیغات تلویزیونی شکل گرفت.

۱۹۶۹- اولین سرویس اینترنتی دایل آپ ایجاد شد و توسط شرکت کامپوسرو ارائه شد.

۱۹۷۱- اولین سرویس ایمیل به وجود آمد.

۱۹۸۴- بازاریابی پارتیزانی شکل گرفت.

۱۹۸۵- آمریکن آنلاین تأسیس شد.

۱۹۹۷- تعداد سایت‌ها در فضای وب به یک میلیون سایت رسید.

۱۹۹۸- گوگل تأسیس شد.

۱۹۹۸- گوگل اولین محصول برای جست‌وجوی اینترنتی خود با قابلیت رتبه‌بندی صفحات منتشر کرد.

۲۰۰۰- گوگل تبلیغات کلیکی را با ایجاد سرویس گوگل ادوردز معرفی کرد.

۲۰۰۱- اولین تلاش برای کسب درآمد از طریق اینترنت با بازاریابی وقفه‌ای آغاز شد.

۲۰۰۳- قانون کن اسپم: قانونی برای سرویس‌های بازاریابی آنلاین که امکان اسپم آن‌ها را توسط کاربران فراهم می‌کرد.

۲۰۰۴- فیسبوک تأسیس شد.

۲۰۰۷- توییتر تأسیس شد.

۲۰۰۹- بازاریابی درون‌گرا شکل گرفت.

۲۰۱۱- تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به کارگرفته شد.

۲۰۱۳- هزینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید.

۲۰۱۵- درآمد اپلیکیشن‌ها از موبایل مارکتینگ به ۴۵ میلیارد دلار رسید.

۲۰۱۶ – میزان بودجه تبلیغات ویدئویی موبایلی به ۵۷% کل تبلیغات موبایلی رسید.

۲۰۱۷- میزان درآمد اپلیکیشن‌های موبایل از موبایل مارکتینگ به ۷۲.۲ میلیارد دلار رسید.

error: Content is protected !!
X