تجاری سازی:‌ نگاهی به چالش های پیشرو

تجاری سازی:‌ نگاهی به چالش های پیشرو

در کشور ایران اگر محصولی آماده برای فروش داشته باشید و مخصوصا اینکه این محصول کالایی الکترونیکی باشد، فروش آن اصلا ساده نیست و شما باید یک مسیر طولانی که شاید نزدیک به یکسال و یا حتی بیشتر زمان می برد را سپری نمایید، دقت کنید که پس از این مدت ممکن است محصول شما دیگر قایل ارایه نباشد و به عبارتی دمده و یا منقضی شده باشد.

برای تجاری سازی در قالب شخصیت حقوقی نیاز به ثبت شرکت دارید که خود فرایندی نسبتا زمانبر است از تنظیم صورتجلسه تاسیس، اساسنامه و افتتاح حساب بانکی بگیر تا ثبت و انتشار آن در روزنامه رسمی، که در بهترین حالت حدود یک ماه بطول می انجامد، همچنین شما باید در سایت سازمان امور مالیاتی ثبت نام نمایید، کد اقتصادی داشته باشید و گواهینامه ارزش افزوده بگیرید، که مدت زمان تقریبی آن همان یکماه است. همچنین به منظور اخذ برخی مجوز ها مانند پروانه بهره برداری می بایست چند نفر را به استخدام خود درآورده و لیست بیمه برای آنها ارسال نمایید، شاید سه یا چهار ماه برای این کار کفایت کند، همچنین شما می بایست یک علامت تجاری (برند) ثبت نمایید برای این کار نیاز به ارسال اظهار نامه به مرکز مالکیت معنوی دارید، که فقط نوبت بررسی اولیه آن بیش از یک ماه زمان می برد، و در صورتی که هیچ گونه ایرادی توسط کارشناسان گرفته نشود و شما می بایست مراتب را روزنامه رسمی نماید همچنین نیاز است در دفترخانه شناسه یکتا برای صاحبین امضا گرفته شود همه این موارد در صورتی انجام می شود که شما حداقل مجوزهای لازم مثل پروانه بهره داری، کارت بازرگانی و … دیگر را داشته باشید و بین چهار تا شش ماه زمان می برد و با همه این توصیف ها هفت خوان تجاری سازی با ثبت برند پایان نمی پذیرد و شما باید برای کالا ایرانکد نیز دریافت کنید، اگر از استاندارد و غیره بگذریم و اگر هنوز محصولتان قابل فروش است شما برنده شده اید تبریک میگوییم.

error: Content is protected !!
X