کارآفرینی: خطاهای رایج کارآفرینان

کارآفرینی: خطاهای رایج کارآفرینان

اگر همت، ذکاوت کسب‌وکار و کار سخت تنها فاکتورهای لازم برای تاسیس یک شرکت بود، شروع هر کسب‌وکاری می‌توانست موفقیت آمیز باشد.

در حقیقت، به راه‌انداختن یک کسب‌وکار تازه و ادامه آن، به چیزی بیش از‌ایده‌های خوب، ابتکار و سرمایه نیاز دارد. این موضوع همچنین به معنای ایجاد چالش‌ کمتر برای خود و از پیش رو برداشتن قدرت‌ها و تهدیدهایی است که کسب‌وکار شما را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد.
در این قسمت به ۴ اشتباهی اشاره می‌شود که باید در حین سفری که برای کارآفرینی شروع کرده‌اید، از آن ها پرهیز کنید.

تمرکز کردن بر موارد اشتباه

مشکل برخی کارآفرینان، تولید یک‌ایده خوب نیست، بلکه به نظر می‌رسد برای آن ها کمبودی از این نظر وجود ندارد. در این شرایط، دنبال کردن آن ها یا تغییر دادن مداوم آن ها برای اجرایی کردنشان، باعث کاهش سرعت راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید می‌شود.

مایکل لازرو، یکی از بنیانگذاران شرکت بادی مدیا، در یکی از پست‌های شبکه اجتماعی خود عنوان کرده که «کارآفرینان موفق تنها روی تلاش‌هایی که اهمیت دارند تمرکز می‌کنند و می‌توانند بقیه موارد را کنار بگذارند. به همین سادگی،‌ آن ها افرادی هستند که تنها روی موفقیت تمرکز می‌کنند».
سه اولویت خاص را که باید در شش تا ۱۲ ماه بعد برای شرکت‌تان به سرانجام برسانید، تعیین کنید و این اولویت‌ها را به صورت کاملا مقتدرانه با تیم‌تان دنبال کنید.

پنهان شدن پشت توافق عدم افشا

استفاده از توافقنامه عدم افشا یا توافقنامه‌ای که اشخاص را به افشا نکردن اطلاعات به صورت دو یا چندجانبه متعهد می‌کند، قبل از اینکه حتی در مورد هدف کسب‌وکار جدیدتان گفت‌وگو کرده باشید یا برای آن برنامه‌ریزی کرده باشید، قطعا باعث می‌شود شرکا و سرمایه‌گذاران احتمالی از شما دور شوند. دیگران را در مورد مسائل و جزئیات کارتان مطلع نکنید، اما از اینکه درباره عقیده‌های خود در مورد کسب‌وکار در جلسه‌ها و دیگر مراسم ویژه صحبت کنید، ترسی نداشته باشید. جیان لب، یکی از موسسین شرکت آب‌هاش کومار می‌گوید: «وقتی می‌خواهید توافقنامه عدم افشا را در مقابل کسانی که می‌خواهند به شما کمک کنند به زور پیش ببرید، شخصی در جای دیگر در حال برنامه‌ریزی و اجرای هدف شماست. بنابراین، سعی کنید با دیگران صحبت کنید. او این‌گونه استدلال می‌کند که یک‌ایده کسب‌وکار، به خودی خود بی‌ارزش است و اگر آن را برای روز مبادا نگهدارید، فقط می‌توانید مطمئن شوید که از بین می‌رود.

به گفته آلیسون جانستون، مدیرعامل شرکت اینستا، اینکه به مردم اجازه دهید تا زیرچشمی از پشت پرده نگاهی بیندازند بیش از آنکه ضرر داشته باشد، مفید است. گفت‌وگو کردن با دیگران در مورد راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، به شما چشم‌انداز وسیع‌تری می‌دهد تا بدانید که مشکلات کار از کجا ناشی می‌شوند و چه چیزهایی مورد پسند مردم هست یا نیست.

ساختن سنگری از تنهایی با کمک تکنولوژی

بر اساس نظر برایان کوهن، رییس سازمان سرمایه‌گذاری نیویورک آنجلز، کسب‌وکار یعنی روابط. برای پرورش دادن این موضوع، لازم است تا زمان کمتری را پشت کامپیوتر به تایپ کردن بپردازید و وقت خود را صرف بحث‌های رو در رو کنید. کسب‌وکار توسط شخص و پشت تلفن انجام می‌شود، نه در محل امن خود و از پشت کامپیوتر. ما همیشه والدین خود را به دلیل نداشتن آگاهی از تکنولوژی روز سرزنش می‌کنیم، اما در عین حال در حال تبدیل شدن به نسلی از کارآفرینان بزدل هستیم که با بی‌ارزش کردن مهارت‌های اجتماعی و ارتباطات انسانی، خود را به خطر‌انداخته‌ایم. درست است که فناوری موبایل و ابزار رسانه‌های اجتماعی ارتباطات را آسان کرده، اما زمانی که می‌خواهیم مبلغ سرمایه‌گذاری در کار را افزایش دهیم یا قراردادی را به سرانجام برسانیم، هیچ چیز جای یک دست دادن صمیمانه را نمی‌گیرد.

به آسانی موفق شدن

شما کار خود را شروع کرده‌اید، درآمد خوبی دارید و حتی شاید سودی نیز نصیب شما شده است. بدون شک، راه‌اندازی کسب‌وکار جدید شما موفقیت آمیز بوده است. اما کار شما هنوز تمام نشده است. سعی کنید به موفقیتی که به دست آورده‌اید قانع نباشید. یعنی خیالتان راحت نباشد و انتظار نداشته باشید که روزهای خوب بدون هیچ تلاشی از طرف شما ادامه یابند. این مساله تلاش برای تعالی است و پیگیری آن باارزش است.

چرا مردم به فروشگاه‌های اپل و دیگر برندهای معروف هجوم می‌آورند؟ بنابراین اهداف خود را در بالاترین سطح قرار دهید، تا موفقیت به شما روی بیاورد.

error: Content is protected !!
X